نصب افزونه : جزئیات سبد خرید برای نصب نیاز به افزونه ووکامرس دارد.
Document cl
سه شنبه, اسفند ۲۹, ۱۴۰۲
سال 1402 (سال مهار تورم و رشد تولید )مبارک باد

وظایف اداره عشایر

ساماندهی عشایر عبارت است از تامین معیشت و امنیت اقتصادی جامعه عشایر و همچنین ارتقای شاخص های توسعه انسانی این جامعه حداقل در حد میانگین جامعه روستایی کشور که در دو بخش نمود یافته است:

۱-ساماندهی به کوچ         ۲- ساماندهی به اسکان

۱-ساماندهی به کوچ : عبارت است از ارائه خدمات در حین کوچ و ایجاد زیرساختها و تاسیسات لازم و مناسب در مسیر کوچ و در اطراق گاهها به منظور تامین نیازهای عشایر و تسهیل در امر کوچ .

۲- ساماندهی به اسکان: عبارت است از ارائه خدمات و اقداماتی که موجب حفظ و بهبود و ایجاد اشتغال و احداث حداقل تاسیسات زیر بنایی لازم و مناسب برای عشایر شده و ارزش تولیدات عشایر اسکان یافته را نسبت به قبل از اسکان کاهش نمی دهد .

فعالیتهای ساماندهی در قالب طرح های:

۱- طرح مطالعه شناخت و برنامه ریزی به منظور شناسایی نقاط عشایری با منابع آبی و خاکی و پتانسیل بالا.
۲- طرح تهیه و جایگزینی سوخت فسیلی به جای سوخت های نباتی و آموزش خانوارهای عشایری استفاده از سوخت فسیلی نفت و گاز به جای هیزم و جلوگیری از تخریب مراتع.
۳- طرح عملیات اجرایی اسکان به منظور اجرای عملیات زیربنایی و پایدار در سامانه های عشایری و اسکان خانوار و تجمیع امکانات در سامانه
۴- طرح خدمات پشتیبانی به کوچندگان با هدف ارائه امکانات و خدمات مورد نیاز عشایر و ایجاد زیرساختها و تاسیسات لازم در مسیر کوچ
۵- طرح مقابله با بحران خشکسالی
۶- طرح آموزش و ترویج خانوارهای عشایر به منظور افزایش مهارت خانوارها در زمینه های مختلف شغلی و رفاهی در راستای ساماندهی .
۷- نظارت و توزیع کالاهای اساسی خانوارها
شبکه تعاونی های عشایری شامل یک اتحادیه در مرکز استان و ۷ شرکت تعاونی در شهرستانها یا ۱۹۳فروشندگی وظیفه خدمات حمل و توزیع کالاهای مورد نیاز و نیز فعالیتهای حمایت از تولید خانوارهای عشایری را عهده دار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *