نصب افزونه : جزئیات سبد خرید برای نصب نیاز به افزونه ووکامرس دارد.
Document cl
سه شنبه, اسفند ۲۹, ۱۴۰۲
سال 1402 (سال مهار تورم و رشد تولید )مبارک باد

دستور العمل به روز رسانی سایت

۱-عنوان (Title):

عنوان، اولین چیزی است که مردم با آن در موتورهای جستجو مواجه می شوند.باید هنگام انتخاب عنوان از کلمات کلیدی سایت استفاده کنیم تا برای موتورهای جستجو قابل شناسایی باشد.در هنگام انتخاب عنوان موارد ذیل را در نظر بگیریم.

– شامل کلمات کلیدی محتوی و عکس های آن صفحه باشد.

– از کاما استفاده نشود.

– از نظر گرامری جمله بندی آن درست باشد، فقط ترکیب کلمات نباشد.

– از کلماتی که توسط موتورها منع می شود استفاده نکنید.

– تگ ALT در هنگام درج عکس: هنگام درج عکس و لینک حتما کادر مربوط به عنوان (title)را درج نمایید. این خصوصیت اجازه می دهد یک متن جایگزین مطالبتان شود تا اگر به هر دلیلی تصویرتان نمایش داده نشد متنی که در تگ alt گذاشته اید نمایش داده شود.

۲- توضیحات (Description tag)

این توضیحات بین ۲۵ تا ۳۰ کلمه را شامل می شوند که در موتورهای جستجو  در زیر URL نمایش داده می شود پس سعی کنید توضیحاتی را بنویسید که نشان دهنده محتوای سایت ما باشد.

۳- ارتباط متقابل

– موتورهای جستجو  به تعداد ارتباط ها به سایت شما حساس هستند و آنرا در رتبه سایت شما اثر می دهند.

-یک صفحه لینکهای مفید بسازید و به سایتهای مشابه، سایت خود ارتباط دهید، مخصوصا سایتهائی که در موتورهای جستجو رتبه خوبی دارند.

-از سایتهای دیگر بخواهید که به سایت شما ارتباط دهند.

۴- درج کلمات کلیدی سایت (key words)

موتورهای جستجو برای این بخش ارزش زیادی قائل هستند و در رتبه بندی سایت شما تاثیر دارد. کلمات کلیدی را با کاما از یکدیگر جدا کنید. با این روش در حداقل جا، امکان ترکیبات متنوعی از کلمات کلیدی سایت شما گنجانده خواهد شد.

– نسبت کلمات کلیدی به سایر کلمات در یک صفحه را چگالی یا تراکم کلمات کلیدی می نامند. مثلا اگر شما ۱۰۰ کلمه در یک صفحه دارید و چهارعدد از آنها جزو کلمات کلیدی سایت شما هستند، چگالی کلمات کلیدی آن صفحه ۴% است. سعی کنید که چگالی حدود ۳ تا ۲۰ درصد برای کلمات کلیدی مهم سایت خود را تنظیم کنید.

– کلمات کلیدی خود را ترکیبی انتخاب نمایید.

۵- ارتباط بین صفحات

– در صفحات محتوایی خود آنگونه کار کنید که کسی که به هر طریق وارد آن صفحه می شود نتواند خارج شود (مدت زمان حضور افراد را در سایت خود بالا ببرید).

– از لینک های داخل صفحه ای آنگونه استفاده کنید که بازدید کننده سایت از دکمه های Back و Forward نرم افزار استفاده نکند

– کلماتی که حدس می زنید توسط موتورهای جستجو بیشتر سرچ می شوند را بنویسید

– حتما کلمات کلیدی را با کاراکتر , از هم جدا نمایید.

-کلمات کلیدی از متن همان صفحه انتخاب شود.

– عنوان صفحه خود را حتما در کلمات کلیدی بنویسید.

۶-حجم فایل ها

فایل هایی که در سایت بارگذاری می شوند به صورت فشرده و حجمی کمتر از ۵ مگابایت داشته باشند.

۷-آیین نامه ها و دستورالعمل ها

آیین نامه ها و دستورالعمل های هر واحد باید بصورت کامل بر روی سایت قرار گرفته باشند. برای بارگذاری این مطالب نیاز است که محتوای این دستورالعمل ها در سایت ایجاد شود و همچنین در ادامه فایل محتوای ارائه شده هم جهت دانلود موجود باشد.

۸- زبان

زبان اصلی کلیه درگاه ها زبان فارسی است. صفحه خانگی و صفحه ورودی اصلی، باید به زبان فارسی بارگذاری شود. در پرتال هایی که بصورت چند زبانه می باشند باید امکان تغییر زبان برای کاربران در تمامی صفحات فراهم شود.

۹- قالب کلی نگارش متن

فونت، سایز و رنگ مطالب بصورت پیش فرض می باشد.

۱۰-نقشه سایت (sitemap)

-برای سایت خود نقشه تهیه کنید و لینک تمام بخشهای مهم سایت را در نقشه سایت قرار دهید. -نقشه سایت را در صفحه اول سایت خود قرار دهید چون برخی موتورهای جستجو فقط صفحه اول سایت شما را بازدید میکنند.