نصب افزونه : جزئیات سبد خرید برای نصب نیاز به افزونه ووکامرس دارد.
Document cl
چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳
سال 1403 (سال جهش تولید با مشارکت مردم )مبارک باد

وظایف اداره عشایر

ساماندهی عشایر عبارت است از تامین معیشت و امنیت اقتصادی جامعه عشایر و همچنین ارتقای شاخص های توسعه انسانی این جامعه حداقل در حد میانگین جامعه روستایی کشور که در دو بخش نمود یافته است:

۱-ساماندهی به کوچ         ۲- ساماندهی به اسکان

۱-ساماندهی به کوچ : عبارت است از ارائه خدمات در حین کوچ و ایجاد زیرساختها و تاسیسات لازم و مناسب در مسیر کوچ و در اطراق گاهها به منظور تامین نیازهای عشایر و تسهیل در امر کوچ .

۲- ساماندهی به اسکان: عبارت است از ارائه خدمات و اقداماتی که موجب حفظ و بهبود و ایجاد اشتغال و احداث حداقل تاسیسات زیر بنایی لازم و مناسب برای عشایر شده و ارزش تولیدات عشایر اسکان یافته را نسبت به قبل از اسکان کاهش نمی دهد .

فعالیتهای ساماندهی در قالب طرح های:

۱- طرح مطالعه شناخت و برنامه ریزی به منظور شناسایی نقاط عشایری با منابع آبی و خاکی و پتانسیل بالا.
۲- طرح تهیه و جایگزینی سوخت فسیلی به جای سوخت های نباتی و آموزش خانوارهای عشایری استفاده از سوخت فسیلی نفت و گاز به جای هیزم و جلوگیری از تخریب مراتع.
۳- طرح عملیات اجرایی اسکان به منظور اجرای عملیات زیربنایی و پایدار در سامانه های عشایری و اسکان خانوار و تجمیع امکانات در سامانه
۴- طرح خدمات پشتیبانی به کوچندگان با هدف ارائه امکانات و خدمات مورد نیاز عشایر و ایجاد زیرساختها و تاسیسات لازم در مسیر کوچ
۵- طرح مقابله با بحران خشکسالی
۶- طرح آموزش و ترویج خانوارهای عشایر به منظور افزایش مهارت خانوارها در زمینه های مختلف شغلی و رفاهی در راستای ساماندهی .
۷- نظارت و توزیع کالاهای اساسی خانوارها
شبکه تعاونی های عشایری شامل یک اتحادیه در مرکز استان و ۷ شرکت تعاونی در شهرستانها یا ۱۹۳فروشندگی وظیفه خدمات حمل و توزیع کالاهای مورد نیاز و نیز فعالیتهای حمایت از تولید خانوارهای عشایری را عهده دار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *